טיפים לקראת טיפולי פוריות, הפריה חוץ גופית ולקראת הריון

​
  1. לפני התחלת הטיפול והערכה של מצב הפוריות שלך ( ושל בן הזוג שלך ) ושל מצבך הבריאותי , חשוב להכין את גופך לקראת טיפולי פריון והריון.
  2. עליך לבצע בדיקות דם לפני התחלת הטיפול. גשי לרופא המשפחה . שימי לב למועדי הבדיקות. הביאי איתך פנקס חיסונים והשלימי חיסונים , רצוי לפני ההריון.
  3. גשי לרופא נשים לביצוע בדיקה שגרתית של משטח צוואר הרחם (PAP).
  4. לפני טיפולי פריון כדאי לוודא שבדיקת השד תקינה. גשי לכירורג שד לבדיקה.
  5. כדי להגדיל את הסיכויים ללידת תינוק בריא , מומלץ לעשות בדיקות גנטיות שגרתיות. מומלץ לפנות לייעוץ גנטי  על מנת לקבל המלצה לבדיקות הגנטיות המתאימות לך ולבן זוגך.
  6. מומלץ להתחיל לקחת טבלית אחת ליום של חומצה פולית , במינון של 400 מיקרוגרם שלושה חודשים לפני הריון . אם אינך נוטלת עדין התחילי מיד. במצבים מסוימים ימליץ לך הרופא לקחת מינון גבוה יותר. לאחרונה מתחזקת הדעה שיש חשיבות בנטילת אומגה 3 .
  7. עישון מזיק לביצית ולזרע ובעל השפעה שלילית מוכחת על הפריון. חשוב להפסיק לעשן ולהימנע ככל האפשר מעישון פאסיבי. רצוי גם להתייחס לסביבת העבודה והסיכונים האפשריים להריון.
  8. הימנעי ממשקאות עתירי סוכר, "דיאט" וצבעי מאכל. המעיטי בשתיית קפה , (כוס עד שתיים ליום). הימנעי משתית אלכוהול ומשימוש בסמים.
  9. הקפידי על כלכלה מגוונת הכוללת מוצרים ראשוניים כגון פירות וירקות , מוצרי חלב ומוצרי בשר. הימנעי מאכילת מזונות מורכבים המכילים צבעי מאכל חומרי טעם וריח תוספים שונים וכו´
  10. מחקרים רבים הראו ירידה ב-% ההריונות במצבים של השמנת יתר בעוד שלירידה במשקל היו תוצאות חיוביות. אם יש לך עודף משקל , מומלץ מאד לפנות לדיאטנית ולקבל הנחיות לדיאטה מבוקרת כדי לרדת במשקל. פעילות גופנית שגרתית מאוד מומלצת ובעלת אפקט מעולה על בריאותך הנפשית והפיזית.
  11. אם יש לך ממחלה כרונית או אם את נוטלת טיפול תרופתי קבוע , יש לבצע הערכה ואיזון של המחלה והטיפול , לפני תחילת טיפולי הפוריות.

 
צרו קשר היום
שאלות?